Úkoly - nouzový stav
Dne 16.3.
Český jazyk: zopakujte poslední listy ke čtení, jakmile dokončím list se slabikotvornými souhláskami, pošlu e-mailem
Slabikář: str. 69 - nejdříve přečíst slova v žebřících, potom hezky článek. Úkol 3 (zelený zátrh) vypracovat - zakroužkovat ve slabikáři a potom hezky opsat druhou až čtvrtou větu do sešitu Čj.
Písanka str. 35 (str. 33,34 budeme dělat později) - 4 řádky - nacvičování písmene celý řádek, slova 1x bez chyby
Matematika: opakujte počítání do 10 - všechny děti nemají u sebe velkou matematiku. Od zítřka budu zadávat úkoly i z pracovních sešitů - velký, malý č. 3
K počítání do 10 a procvičování můžete dobře využít stránky www.onlinecviceni.cz - rozklad čísel , počítání - cokoli. Posílám e-mailem ještě příklady - děti mohou vyplnit i na počítači a klidně mi přeposlat - ohodnotím a pošlu zpět, ať mají radost :-). U tohoto úkolu přidávám ještě slovní úlohu.
Prvouka: cvičte hodiny - zpočátku celá, půl některé..., čtvrt, tři čtvrtě na... - učte i správnou mluvní podobu
Řadíme měsíce do ročních období - prosínec, leden, únor - ZIMA, březen, duben, květen - JARO, červen, červenec, srpen - LÉTO, září, říjen, listopad - PODZIM
Dne 17.3.
Český jazyk - zopakujte nebo pokračujte ve včerejším listu číslo 13, s některými slovy mohou děti tvořit věty (např. mrkev, mlha, mlčí, řízl, chrní, srnec, mrkne). Zkuste některé věty napsat - jen tak cvičně, ať si je děti samy nadiktují.
Hra: odměřte 2 minuty - dítě vymýšlí slova na určitou hlásku - např. P, dělejte čárky, deset slov je úspěch. Později mohou děti i napsat. Pokud máte doma tabulku, lze na tabulku. Na tu lze procvičit všechno. :-)
Slabikář str. 69 - zopakujte, str. 70 - žlutý balonek - správnou pastelkou napište do správného rámečku k obrázku počáteční jméno dítěte
zelený zátrh - přečtěte a podle úkolu 1 doplňte správně věty. Jakým písmenem začínají vlastní jména? Pečlivě kontrolujte
Zbytek stránky budeme dělat zítra :-)
Písanka str. 33 - na první řádek napiš Ježek a vedle mu vymysli jméno. Napiš další 4 věty - poslední je Cupe a dupe.
Procvičujte čtení na čemkoli.
Čtecí list v příloze - do prázdných políček napište k obrázkům správné slovo slabikotvor. r,l 17.3..docx (213776)
Matematika: V pracovním sešitu bychom měli být na str. 10- Pokud některé před prázdninami nepřítomné děti nemají splněno, je třeba dokončit. Dnes budeme pokračovat na str. 11. Domeček spočítáme, slovní úlohy bez zápisu - ten můžete zkoušet ústně - do příkladů píšeme pouze výpočet a odpověď celou větou - může být tiskacím písmem. Kdo zvládne, píše tiskacími velkými(na začátku věty a jména) a pak už malými písmeny. Oddělujeme slova mezerou.
V příloze vytvoř 4 příklady na daný soubor čísel. Žádné jiné číslo se nesmí v příkladech objevit
Vzor: Čísla 8 1 7, tvořím příklady: 1 + 7 = 8, 7 + 1 = 8, 8 - 1 = 7, 8 - 7 = 1
Ústně procvičovat rychlé počítání do deseti.
Zazpívejte si - Ptala se Zuzana, Vodník, Proč - tleskejte v rytmu :-)
Dne 18.3.
Český jazyk - pokračujeme na str. 70, modrý balonek - přečteme slova v řádku a obrázky pod nimi, tvoříme vlastní věty pomocí slova a obrázku, např.
Pekařka peče rohlíky a housky. Ptáme se - Co ještě peče pekařka? Děti odpovídají celou větou -
Pekařka ještě peče koláče, chleba, vánočku.... Takto pracujeme s každou větou.
tužkový úkol - přečteme zbytky natištěných vět a správně doplníme. Nejdřív osvěžíme - Jaké písmeno se píše na
začátku věty? Dopíšeme do vět správně osobu, která do ní patří. Je pekařka, včelař..... vlastní jméno?
Jak by se mohly postavy jmenovat? Dej jim jména a zkus napsat na tabulku nebo na papír alespoň
některá spojení, (aby děti rozlišily obecné podstatné jméno rybář a vlastní jméno např. Vojta). Obecné
podstatné jméno se píše s velkým písmenem jen na začátku věty.
Hra: protáhněte se - říkejte slova s dlouhými a krátkými slabikami - když je ve slově dlouhá, dítě stojí s rukama nad hlavou, při krátké udělá dřep
Písanka: dopište věty na str. 33, odpovězte na otázku celou větou, dítě pečlivě kontroluje každé napsané slovo.
Opakujte čtení z listů - slabikotvorné souhlásky i předcházející stránky ze Slabikáře
Matematika:
Vezměte balonek, pokud nemáte, vyrobte si ho z hodně zmačkaného papíru - můžete omotat izolepou - to může i váš miláček, ať se odreaguje.
Rodič hodí balonek, současně vysloví příklad např. 3 + 4, dítě balonek chytá a současně vysloví výsledek, balonek hodí zpět mamce nebo tátovi a hra pokračuje dalším příkladem. Tak procvičte počítání do 10 a můžete zkoušet každý den.
Tabulka: diktát čísel - dítě zapisuje 14, 20, 11, 18, 15, 10, 6, 19 .....
Zapisuj příklady: 4x dupněte - dítě píše číslo, 6x tleskněte - dítě píše číslo - vytvoř příklad na sečítání a vypočítej
Velký PS - str. 12 - opakování počítání do 10 jako příprava na sečítání a odčítání do 20 bez přechodu desítky
VV - namalujte mi pirátský obrázek - pirátskou mapu - jak se dostanu k pokladu, pirátský koráb (řekni slovo koráb jinak), piráta jako postavu nebo piráty na lodi
PRV - zopakujte si časové údaje, hodiny, části dne, dny v týdnu, měsíce, roční doby, Jaro - pokračujte v prvouce str. 53 - Kdy začíná jaro?, Co se děje na jaře v přírodě?, Prohlédněte obrázky - pojmenujte a říkejte, co ještě můžete na jaře uvidět, když půjdete na procházku. Popište části ptačího těla - hlava, krk, zobák, trup, nohy, ocas, křídla, zopakuj si části tvého těla. Co ptáci umí a člověk ne?
Sešit prvouky - příloha, nadpis Ptáci ptáci 18.3..docx (41,9 kB)
Webové stránky k vyplnění na počítači:
Dne 19.3.
Zopakujte listy - ty opravdu opakujte, dokud je děti nebudou mít tzv. v krvi. Opakujte listy s předložkami a slabikotvorné souhlásky.